שיפור וידאו פורנזי

שיפור וידאו פורנזי יכול להיות שימושי וקריטי למגוון מטרות, כמו לחשוף את האמת, להגן על הצדק לאושש או להפריך השערות והאשמות . לדוגמא: שיפור וידאו פורנזי ,יכול לסייע בלהבחין בפנים, במס רישוי רכב, בסימני זיהוי מיוחדים : בכתב יד, בטביעות אצבע, בכלי נשק, בפצעים, בסימני פגיעה, בסימני עריכה או בסימני התערבות חיצונית .



מגן פורנזיקס, מומחים בניתוח ווידאו תוך שימוש בצעדים ובטכניקות רבות, הערכה ושיפור ראיות וידאו. כאשר הצעד הראשון הוא קבלת ראיות ושימור שרשרת הראיות , הידועה גם בשם שימור שרשרת המוצג ע"פ הנהלים לשימור ראיות דיגיטאליות העתקת הראיות המקוריות .

השלב השני , אנו יוצרים עותק של ראיות הווידאו המקוריות בפורמט המתאים לניתוח ושיפור. 

פעולה זו מגנה, על הראיות המקוריות ובה בעת, מאפשרת הבהרה ומיטוב הוידאו. במהלך ניתוח התקריות והתמונות הרלוונטיות, אנו משפרים את איכות הוידאו והשמע. ביצוע מיטוב זה כראוי וע"י מומחה ויכול לעשות את ההבדל בפסק דין. 

בחברתנו מבצעים הערכה וניתוח של ראיות וידאו ע"י מומחה וידאו פורנזי שחוקר ומחפש דברים רבים ושונים, כגון: גודל ורזולוציה של הסרטון עדות לדחיסה או המרה של הסרטון (מפורמט הווידאו המקורי), עדות לעריכה או "בישול" , הקובץ קביעת קצב פריימים של וידאו, codec ופרטים חשובים אחרים ניתוח של מטה-נתונים או נתוני Exif 

מגן פורנזיקס גם יקבעו קביעות לגבי סוג הבהרת הווידאו הפורנזית שעשויה להיות שימושית ואפשרית למקרה נתון. 

גורמים שעשויים להשפיע על הצלחת השיפורים כוללים:  איכות המצלמה הדיגיטלית בה נעשה שימוש, הגדרות המצלמה או DVR בזמן האירוע, הרזולוציה של התמונה המוקלטת, איכות עדשת המצלמה,תנאי תאורה יכולות ראיית לילה של המצלמה, זווית מצלמה, מרחק המצלמה מהאירוע, זווית המצלמה דחיסת וידאו, ייצוא וכו '. 

לאחר שהשיפורים המוצעים נתחיל לשפר את ראיות הווידאו. תוך שימוש במחשבים ובתוכנות חדישים, נשתמש בטכניקות שיפור רבות שימושיות למקרה. 

הטכניקות עשויות לכלול: הרחבה ו/או התקרבות בחלקים מסוימים של סרטון, לימוד צללים או השתקפויות כדי לסייע בקביעת תנועה האטה או האצת סרטון מדידת גבהים, מהירות של עצמים ותנועות הגוף של אנשים התאמת צבע.

פרט חשוב מאד בסיכויי שיפור וידאו הינו : מקור סרטון מוגבל או שנערך מראש או הומר ע"י אחר. מקרים אלה מורידים את אחוז הסיכוי למיפוי וסינון מדוייק בתוכנות העריכה המתקדמות.

אנו יכולים לקבוע אם תמונה או סרטון שונו. יכולים לקבוע אם סרטון הוא מקורי, או עותק. כולים לבחון וידאו פריים אחר פריים, ולחפש רמזים שיכולים לחשוף זיוף. לבחון פורמט וידאו, פרמטרים של קידוד, מבנה קבצים, מטא נתונים כגון חותמות זמן ותאריך ועוד כדי לראות אם הסרטון מתאר משהו אמיתי, או משהו מזויף.

אנו יכולים לזהות את מצלמת המקור המשמשת להקלטת תמונה או סרטון ספציפיים.

חקירה דיגיטלית יכולה לזהות אובייקטים בתמונה או בסרטון. לדוגמה, אנו יכולים לעזור לקבוע אם סרטון מראה רכב או בניין מסוים. תהליך שנקרא פוטוגרמטריה משפטית יכול לעזור לקבוע את הגדלים של אובייקטים בתמונה או בסרטון ואת המרחקים ביניהם. יכולים להשתמש במרחק ובזמן כדי לחשב את מהירות העצמים בסרטון. לכל זה יכול להיות ערך רב בשחזור אירועי התנגשות כלי רכב או צילומי מעקב. אנו יכולים לשחזר נתונים ממצלמת לוח מחוונים שנהרסה בהתנגשות בהנחה שכרטיס הזכרון תקין

כתיבת דו"ח והעדה בבית המשפט או בתצהיר לאחר השלמת השיפורים בתיק, נכתוב דו"ח פורנזי מפורט. דו"ח זה נועד להתקבל לראיות, יחד עם הסרטון המשופר, כתיעוד כתוב של ניתוח וידאו וצעדי שיפור שננקטו על ידי המומחה הן על הראיות המקוריות והן על כל הסרטונים המשופרים שנוצרו עבור הלקוח. 

כמות וסוג המידע הכלולים בדו"ח הפורנזי מותאמים לפרטי הראיות, למה שרלוונטי לכל מקרה ומקרה. כמו כן , מומחה מטעמנו יגיש סיכום של ממצאי שיפור הוידאו בין אם צלח או לא ובמידת הצורך מומחה מטעמנו יכתוב חוות הדעת  מפורטת ובהמשך אם יתבקש ,המומחה ימסור עדות בבית המשפט. 

הכותרת החדשה שלי