20 May
20May

התחום המתקדם של אודיו פורנזי חווה שיפורים משמעותיים בשנים האחרונות, בעיקר בתחום ניתוח צורות הגלי קול. מתמקדים בפיתוח טכניקות חדשות שמטרתן לשפר את יכולת השמעת המידע, זיהוי המקור והשפעה על הדיון המשפטי. 

במאמר זה, נחקור את השיפורים המשפטיים החשובים ביותר שהתרחשו בתחום זה ואת האתגרים העומדים בפני המומחים המשפטיים והטכנולוגים בכדי להפוך את ניתוח צורות הקול לכלי אמין ויעיל למטרות משפטיות.

השימוש בתוכנות עיבוד אודיו הפך לכלי חשוב לחידוד והסרת רעשי רקעוהגברת סאונד כדי להבין את הנשמע ,העיבוד נעשה ע"י כלים מתקדמים הכולל תוכנת עריכה, היכולים לא רק לראות את האודיו אלה להבין אם אכן היה רצף הקלטה או עריכה. 

הסרת רעשי רקע הינה פרוצדורה  לא פשוטה שמחייב את המבצע להשתיק את הרעשים ולא לפגוע בנאמר באודיו כך שנוכל להבין את דבריו בצורה הטובה ביותר . 

כמובן לא כל ניקוי רעשי רקע  ניתן להסיר מכיוון שהינו תלוי הקובץ ונתוני השמע כגון רעשים שנכנסים בצורה אגרסיבית לתוכן הנאמר ויכולת הניקוי הינה בלתי אפשרית . 

השיפורים האחרונים באלגוריתמים וניתוח צורות גלי קול דורשים אמינות גבוהה ותיקונים מדויקים של שגיאות אפשריות. 

שיפור הסאונד ,המסייעת להתמודד עם תסמונות שקיפות ורעשי רקע. 

שיפורים בטכנולוגיות מאפשרים ניתוח קול תוך שמירה על פרטיות של הסובבים ברקע. והגנה על זכויות האדם ותוך פרטיות נוגעת ישירות מתוכן שאינו רלוונטי למקרה.


 שימוש בטכנולוגיות מתקדמות יכולות להתמודד עם רעשי רקע כגון תנאי אקוסטיקה מורכבים ומיקרופונים מרובים. זה מפשט את תהליך הניתוח ומקנה דיוק גבוה יותר בהגעה לפסקי דין.


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.